كاربرد تابلوهاي برجسته در ساختمان هاي اداري چيست؟
نوشته شده توسط : مونا احمدی

تابلو حروف برجسته چلنيوم چيست؟

چلنيوم يكي از انواع حروف برجسته ميباشد كه چند سالي از ورود آن به بازار نمي گذرد در حال حاضر يكي از زيباترين و پرمصرف ترين نوع تابلو سازي تهران ميباشد كه زيبايي و تنوع رنگ و اندازه آن موجب شده خواهان بيشتري نسبت به ساير حروف برجسته پيدا كند . اين نوع تابلو ها در رنگها و اندازه هاي مختلف عرضه ميگردد كه قابليت روشنايي نيز دارد .

 

 

چلنيوم نوعي آلياژ ميباشد كه در مقابل عوامل جوي محيطي بسيار مقاوم ميباشد و به راحتي در مقابل آفتاب و يا بارندگي باران رنگ خود را از دست نمي دهد . رويه حروف چلنيوم از جنس پلگسي گلس ساخت كشور تايوان ميباشد كه در انواع رنگهاي مختلف موجود و با انتخاب مشتريان در حروف چلنيوم استفاده ميشود . براي اينكه نصب اين تابلو هاي تميز و شيك باشد از يك زيره به عنوان مثال از ورقهاي PVC استفاده ميشود كه لامپهايي كه براي روشنايي تابلو استفاده ميشود نيز بر روي اين ورقها نصب ميگردد .

رنگ و اندازه لبه چلنيوم با توجه به ماركهاي متعددي كه وجود دارد ، متفاوت است ولي اصلي ترين و معروفترين لبه چلنيوم با مارك تجاري آلوراپيد شناخته شده كه در 14 رنگ و در اندازه هاي 9 سانت ، 11 سانت و 14سانت موجود ميباشد . بيشترين رنگهاي استفاده شده در كشورمان رنگ هاي استيل ( نقره اي ) ، مشكي ، و طلايي و بيشترين اندازه لبه چلنيوم استفاده شده 9 سانت و درصد خيلي كم 11 سانت ميباشد . انواع ديگر چلنيوم با ماركهاي ديگري نيز وجود دارند كه هركدام مزيت خاص خود را دارد . به عنوان مثال براي حروف چلنيوم با قطر هاي كم ( حروف ريز ) بدليل مشكلات ساخت از لبه 7 سانت نيز استفاده ميشود .

 




:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: